dimecres, 29 de desembre del 2010

Nosaltres uns valents?

Sovint em diuen que què valenet que sóc. Que quin ànim i quina actitut positiva, etc, etc.
Què carai! el valents no som nosaltres els malalts. Els valents són aquells que ens envolten i ens estimen.
Ells, les nostres dones i marits i els nostres fills, són els veritables herois d'aquesta història.
Ells s'han d'enfrontar al fet de la pèrdua, mes o menys propera, d'un ésser estimat. Ells s'han d'enfrontar als nostres canvis d'humor i a les nostres baixades d'estat d'ànim.
La Pili (la meva dona) es qui m'ha de dutxar i acabar de netejar el cul quan, esgotat per l'esforç, ja no puc més. Ella, La Núria o en Joan són qui han de fer la força per aixecar-me del llit, canviar de cadira o pujar al cotxe.
Jo només em passo el dia demanat que em portin això o allò. Si tinc set o ganes de pixar són ells els que s'ha d'aixecar de la cadira o del sofa i dur-me l'aigua o ajudar-me a anar al lavabo, dur-me les coses a taula o tallar-me el menjar
Ells pateixen dia a dia la meva degradació física i les consequències d'aquesta.
És per tot això que dic què els veritables herois són ells.
Fins i tot quan arribi l'hora de marxar sé que seran ells els qui es quedaran plorant la meva marxa i no pas jo.
Quan estem bé sabem que els que ens envolten ens estimen. Però ,us ho puc ben jurar, en circumstàncies com la meva aquest amor es veu potenciat i t'arriba d'una forma que mai et podries haver imaginat.
Cada dia que passa és una mostra d'això i és una benedicció poder comptar amb ells. Cada dia que passa és sentir-me estimat d'una forma extraordinària.
Per això vull aprofitar aquest blog per donar les gràcies a tots aquells que m'estimen i especilament a la Pili i als nostres fills Joan i Núria per tot el seu amor i per tot el que fan per mi.

1 comentari:

Jesús G. ha dit...

Todo alrededor de esta enfermedad está envuelto en valentía, los enfermos, los que fueron enfermos, la familia que cuida, la familia que tuvimos que cuidar. SI, por supuesto que vosotros también sois unos valientes, ya lo creo que sí, y TENEIS EL PODER de hacernos comprender aquellas miradas..., aquellos gestos... , que en su momento vimos pero a veces no entendíamos, no comprendíamos del todo. GRACIAS A VUESTRA PALABRA ESCRITA, UNA Y MIL VECES porque ello nos ayuda, me ayuda a tener presente a la persona que ahún estando junto a ella, debería haber estado muchísimo más, porque se lo merecía todo , absolutamente todo. MI MADRE!!
GRACIAS.